Skip to main content

İzmir’in 8500 Yıllık Tarihinde Üç Boyutlu Zaman Yolculuğu

İzmir Time Machine Projesi kapsamında oluşturulan web platformu, literatür araştırması, veri tabanı oluşturma, mimari analiz, kentsel analiz, üç boyutlu modelleme, derleme, web tasarım ve yazılım aşamaları ile hayata geçirilmiştir.

İzmir Time Machine Platformunun Geliştirilme Süreci

Document
Image 1

Literatür Araştırması

Projede yer alan tüm kültürel miras alanları için İZKA Kütüphanesi, İzmir Mimarlar Odası Kütüphanesi, Ahmet Piriştina Kent Arşivi Müzesi ve web kaynakları başta olmak üzere, literatür araştırması yapılmış, ek olarak Arkeolojik Kazı Başkanlıkları ile doğrudan görüşme sağlanmıştır.

Derleme

Araştırmalar ile elde edilen tüm yazılı veriler, uzman ekip tarafından filtrelenmiş, hem kültürel miras alanlarının genel sınıflandırılması, hem de her bir taşınmaz kültür varlığı için açıklama metni oluşturulmuştur. Kaynaklardan derlenen görseller ve oluşturulan raporlar, bulut ortamda sınıflandırılarak klasörlenmiştir. Metinlerde kaynak görterimi, görsellerin kültürel miras alanı ile yeterince ilişkili ve yüksek çözünürlüklü olmasına dikkat edilmiştir.

Image 2

Veritabanı Oluşturma

Derlenen veriler, Excel ortamında sistematik olarak kayıt altına alınmıştır. İlerleyen dönemde bu dosyalar büyük veri analizinde kullanılabilecektir.

Image 3

Mimari Analiz

Taşınmaz Kültür Varlıklarının 3B Modellerinin oluşturulmasına kaynaklık edilecek her türlü fotoğraf, çizim, saha analizi ile üç boyutlu (3B) yapı modellerin doğrulukları ve güvenilirlikleri sağlanmaya çalışılmıştır.

Image 4

Kentsel Analiz

Araştırmalar ile elde edilen tüm yazılı veriler, uzman ekip tarafından filtrelenmiş, hem kültürel miras alanlarının genel sınıflandırılması, hem de her bir taşınmaz kültür varlığı için açıklama metni oluşturulmuştur. Kaynaklardan derlenen görseller ve oluşturulan raporlar, bulut ortamda sınıflandırılarak klasörlenmiştir. Metinlerde kaynak görterimi, görsellerin kültürel miras alanı ile yeterince ilişkili ve yüksek çözünürlüklü olmasına dikkat edilmiştir.

Image 5

3D Modelleme

On dokuz farklı lokasyona ailt kültürel miras yapıları akademik kaynaklar yardımıyla CAD ortamında çizilmiş 3ds Max, Blender3d gibi modelleme yazılımları kullanılarak üç boyutlu hale getirilmiştir. Bu modellerin kaplamaları Substance Painter ve Substance Designer gibi programlar ile yapılmıştır.

Image 6

Web Tasarım ve Yazılım

Proje kapsamında üretilen üç boyutlu içerik WebGL teknolojisi kullanılarak internet üzerinde yayınlanmak üzere optimize edilmiştir. Websitesi ise güncel web teknolojileri kullanılarak kodlanmıştır.